Do określania poziomów biegłości językowej (stopnia zaawansowania i znajomości języka) w Europie stosuje się sześciostopniową skalę CEFR ustanowioną przez Radę Europy (Common European Framework of Reference for Languages, czyli Europejski System Opisu Kształcenia Językowego ). Oficjalną stronę CEFR oraz tabelę poziomów i…
read morePanuje dość powszechne przekonanie, że dorosłym trudniej jest nauczyć się języka obcego, niż dzieciom. Czy tak jest w istocie? O ile małe dzieci posiadają szczególne zdolności do absorbowania (nie: uczenia się!) języka używanego w ich otoczeniu, o tyle dorośli uczniowie mają wiele…
read moreWiek przedszkolny to niezwykle ważny okres w rozwoju dziecka, w którym zachodzi wiele zmian psychicznych i fizycznych. W tym czasie dziecko jest bardzo ruchliwe i ciekawe otaczającego je świata. Absorbuje wszystko, z czym się styka. Dlatego niezwykle istotne jest środowisko, w jakim…
read morePoradnik dla rodziców Drodzy Rodzice/Opiekunowie! Dziękujemy za okazane nam zaufanie. Mamy nadzieję, że nasze zajęcia nie tylko wniosą ogromny wkład w proces nauki języka angielskiego, ale także sprawią Waszemu dziecku dużo radości. Nasi lektorzy z przyjemnością będą zachęcać je do nauki i…
read moreCzy zastanawiałaś/-eś się kiedyś jak to się dzieje, że niemowlęta są w stanie zrozumieć język, jakim mówią do niego rodzice? Jak to się dzieje, że dzieci imigranta, urodzone w jego nowej ojczyźnie, potrafią bezbłędnie mówić w języku tego kraju, podczas gdy ich…
read moreDwujęzyczność zamierzona – co to znaczy? Dwujęzyczność zamierzona to, zdobyta we wczesnym dzieciństwie, umiejętność posługiwania się dwoma językami. Odbywa się to, oczywiście, nie w formie formalnych lekcji, tylko przez wprowadzenie języka obcego w otoczeniu, w którym nie był on powszechnie używany. Na…
read more